Tuesday, March 11, 2008

Τι υπολογιστή να πάρω?


Πολλές φορές φίλοι και γνωστοί με ρωτάνε την κλασσική ερώτηση...
"Τι υπολογιστή να πάρω? "
Η τελευταία φορά έγινε πριν 3 βδομάδες περίπου από τον ξάδερφο μου.

Ομολογώ ότι εκείνη την στιγμή βρίσκομαι σε δύσκολη θέση.
Μου λέει να πάρω mac? Του χαμογελάω και του λέω συγκρατημένα. Εγώ mac θα έπαιρνα.
Με ρωτάει..Αυτό το Sony Vaio δηλαδή δεν είναι καλό? Του λέω καλό είναι μια χαρά. Θα σε καλύψει και με το παραπάνω.
Αυτά τον 600 ευρώ τα laptop δεν είναι καλά? Κοίτα για 600 ευρώ για αυτά που δίνουν αξίζουν και με το παραπάνω.
Άντε να βγάλει συμπέρασμα ο άμοιρος!

Καταλαβαίνω ότι επειδή εμένα μου αρέσει π.χ η mac platform για λόγους που έχω αναφέρει πολλές φορές σε προηγούμενα posts, δεν σημαίνει ότι θα αρέσει ή θα καλύπτει και κάποιον άλλο.
π.χ Έβρισκα εντελώς χαζό να κάτσω να εξηγήσω στον ξάδελφο μου πόσο ωραίο είναι το αίσθημα να εγκαθιστάς μια εφαρμογή στο λειτουργικό και να ξέρεις ότι τα αρχεία της έχουν πάει ακριβώς σε εκείνο τον φάκελο και με ένα send to trash την σβήνεις και είσαι jet. Δεν θα μπορούσε να το καταλάβει.
Η το γενικότερο "δέσιμο" του συστήματος.

Ίσως καμιά φορά μιλάω με υπέρμετρο ενθουσιασμό και φαίνομαι σαν "θύμα" της εταιρίας όπως λένε διάφοροι, πρρρρ, δεν νομίζω ότι είμαι. Οπότε έκατσα και σκέφτηκα ποια είναι τα κριτήρια για μια σωστή απάντηση σε μια τέτοια ερώτηση. Νομίζω είναι τα εξής :

1) Για τι χρήση τον προορίζεις τον υπολογιστή? Έχεις συγκεκριμένες απαιτήσεις ?
Π.χ Ένας gamer έχει φύγει σε windows platform με την μια.

2) Τι εμπειρία έχεις σε υπολογιστές?
Βασικό πολύ αυτό. Κάποιος που έχει δουλέψει αρκετά σε μια πλατφόρμα π.χ Windows, έχει συναντήσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τα καλά και τα στραβά της. Οπότε ξέρει πλέον καλύτερα τι θέλει και δεν θέλει. Αυτές είναι και οι ευκολότερες περιπτώσεις για συμβουλή αγοράς.
π.χ Μπορεί με τα Windows να μην έχει κάνα ιδιαίτερο πρόβλημα , το Linux να το βρίσκει για εξωγήινους και το OS X αν το έχει ακούσει :-) να τον αφήνει αδιάφορο. Ναι υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι :-)

3) Το χρηματικό πόσο που διαθέτει?
Μπορεί κάποιος να θέλει να γράφει κείμενα με τα λιγότερα δυνατά λεφτά.
Άλλος μπορεί να θέλει να κάνει τα πάντα με τα λιγότερα δυνατά λεφτά.


P.s Τελικά το ξαδερφάκι έπαιξε λίγο με το macbook μου, του άρεσε και τις προάλλες ήρθε σπίτι μου με το καινούργιο 2,4GHz Penryn Macbook!

1 comment:

eeVoskos said...

Πλύση εγκεφάλου του έκανες του ανθρώπου. Άλλος ένα προσηλυτισμός από έναν ...Μάρτυρα του Jobs!!! ;-)