Friday, August 24, 2007

iPod Nano! A small review & iTunes!


Τον Μάιο αγόρασα το Ipod Nano 4GB σε silver χρωματάκι και μετά από 3 μήνες μαζί μπορώ πιστεύω να γράψω μερικά πράγματα....Έχουμε και λέμε λοιπόν...

Εμφάνιση: Ναι είμαι μεγάλο θύμα!! Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά! Έπρεπε να το αποκτήσω! χαχαχα!! Σοβαρά τώρα πραγματικά ένα από τα πιο όμορφα,simplistic,μικρά, και λεπτά mp3 player που υπάρχουν.

Οθόνη: Πάρα πολύ καλή, ευκρινέστατη και φωτεινή. Δυστυχώς όμως παρατήρησα ότι είναι πολύ μικρή, οπότε για να δεις καλά φωτογραφίες θα δυσκολευτείς αρκετά. Για video μάλλον λόγος δεν γίνεται , αφού ¨επίσημα¨δεν υποστηρίζει, αλλά και να υποστηρίξει η οθόνη είναι πολύ μικρή για κάτι τέτοιο.

Μπαταρία: Πραγματικά εντυπωσιακή! Όντως πρέπει να φτάνει τις 24ώρες που ισχυρίζεται.

Αντοχή: Πολύ στιβαρό!Η αλουμινένια επιφάνεια αντέχει σε μεγάλο βαθμό τις γρατζουνιές, εκτός από την περιοχή όπου είναι χαραγμένο το σηματάκι της Apple. Εκείνο το σημείο γρατζουνίστηκε την 3η κιόλας μέρα.
Επίσης έχει 2 πτώσεις μέχρι τώρα και ευτυχώς δεν έπαθε κάτι. Μαλλον θα πρέπει να πάρω μια θήκη σύντομα! Αλλά μου την έχουν σπάσει οι απαράδεκτοι τις πουλάνε 20-30ευρώ!!! Αλλά τι να κάνεις.....

Ήχος: OMG!!! Τα σπάει! Το έβαλα και σε εξωτερικά ηχεία και ήταν κάτι παραπάνω από καλός!! Έχει πραγματικά φάση να βλέπεις το σκατούλι να ζωντανεύει 4 ηχεία και 1 woofer!

Ακουστικά: Καλά και άνετα στα αυτιά μετά από πολύ ώρα χρήσης . Καλός ήχος, δεν παρατήρησα μπούκουμα ακόμα και στην μέγιστη ένταση. Καρφώνονται πολύ καλά στο σώμα του ipod και το κρατάνε ακόμα και αν το ipod φύγει από τα χέρια σας και αιωρείται!

Θετικές απρόσμενες εντυπώσεις:
1) Το απίστευτο ομαλό και γρήγορο scrolling στις φωτογραφίες!
2) Αν τα ακουστικά βγουν από την υποδοχή και το iPod παίζει γίνεται αυτόματα pause. Προσοχή στην λεπτομέρεια :-)
3) Το hardware normalization που διαθέτει. Το ενεργοποιείται και όλα τα τραγούδια ακούγονται στην ίδια ένταση , χωρίς να πρέπει μέσω software να κάνεται normalize κάθε τραγούδι πριν τα περάσετε στο mp3 player σας.
4) Όταν ακούς ένα podcast ή ένα audiobook μπορείς να το σταματήσεις , να ακούσεις π.χ μερικά τραγούδια και όταν ξαναγυρίσεις να ακούσεις το podcast/audiobook, αυτό θα αρχίσει από το σημείο που σταμάτησες πριν.

Το πιο σημαντικό είναι όμως.... iPod=iTunes και iTunes=iPod!

Δεν το είχα πιάσει από την αρχή αλλά πραγματικά το iPod σε ¨αναγκάζει¨ να χρησιμοποιήσεις το iTunes και το αντίθετο.
Στην ουσία εκεί είναι που πραγματικά διαφέρει το iPod από τον ανταγωνισμό. Στα χέρια σου δεν έχεις μια συσκευή όπως π.χ το κινητό σου που του έχεις κάνει drag&drop τραγούδια , αλλά έχεις την μουσική και την οργάνωση του υπολογιστή σου στα χέρια σου! Είναι σαν να μην έφυγες ποτέ από τον υπολογιστή σου! Και εξηγούμαι....

Το ipod στη ουσία έχει ένα μικρό iΤunes μέσα του,με την ίδια οργάνωση αλλα σε μια μορφή κατάλληλη για συσκευή χειρός.
Παράδειγμα:
Έχω 4 playlists στο iTunes Recently Added ,Recently Played ,Top 400 often Played, Ξένα Διάφορα. Τα 2 μεσαία playlist είναι "smart" και αλλάζουν δυναμικά κάθε φορά που προστίθενται ή παίζονται τραγούδια. Έτσι π.χ κάθομαι στο σπίτι και ακούω την μουσική μου από το iTunes και αυτά τα playlists αλλάζουν από μόνα τους κατά την πορεία. Το απόγευμα λοιπόν φεύγω από το σπίτι, μπαμ κοτσάρω το iPod και χωρίς να πατήσω απολύτως τίποτα , γίνεται συγχρονισμός. Έτσι φεύγω από το σπίτι με τις τελευταίες αλλαγές των playlist μου. Στην ουσία ότι είχα πριν στο σπίτι, το έχω τώρα στα χέρια μου. Τώρα είμαι έξω, ακούω μουσική, το iPod "αλλάζει και αυτό τις smart playlist μου" και όταν γύρίσω σπίτι μπαμ το κοτσάρω στο mac και ότι είχα στα χέρια μου το συνεχίζω από το σπίτι.
Πραγματικά είναι υπέροχο αν το δουλέψετε λίγο. Έτσι έχω πάντα π.χ τα 400 most often played τραγούδια οποιαδήποτε στιγμή. Και φυσικά με τα artworks του , με τα lyrics τους, με την βαθμολογία τους και τα όλα τους!



Λίγα λόγια για τα Podcasts:
Με τα podcasts δεν είχα ποτέ σχέση. Το iPod με "ανάγκασε" να τα χρησιμοποιήσω και πράγματικά καλά έκανε. Κατέβαζω από τεχνολογικά νέα μέχρι μουσικά και Lost και είναι πολυ ευχάριστο και πολύ ξεκούραστο να ακούς κάποια πράγματα από το να τα διαβάζεις! Επίσης δεν πρέπει να ξεχναμε ότι επηρεάστηκα και για την ιδέα της διπλωματικής μου από αυτά :-)
Μου άρεσε επίσης η επίλογή που έχω βάλει αυτόματα να διαγράφεται ένα podcast που έχει παιχτει από τo iPod , στον επόμενο συγχρονισμό μιας και έτσι και αλλιώς ποτέ δεν το ξανακούω.
Τέλος...
Να μην ξεχασω να αναφέρω ότι με την ίδια λογική επίσης συγχρονίζεται και το address book και το calendar που έχει το Ipod με τις αντίστοιχες εφαρμογές του mac.

Κόστος:
Οκ εδω πάω πάσο! Ναι είναι ακριβό . Υπάρχουν,στα χαρτιά τουλάχιστον,συσκευές με περισσότερες δυνατότητες , με 2-2,5 φορές λιγότερο κόστος. Τα αξεσουάρ του και αυτά πολύ τσιμπημένα μέχρι και απαράδεκτα κάποιες φορές!! Βλέπε καλτσάκια για Ipod 30 ευρώ!
Από την άλλη ίσως έτσι είναι όταν είσαι στην κορυφή.
Όταν έχεις το πιο λεπτο,πιο ελαφρύ,με το μοναδικό touch wheel&interface(τρελή αίσθηση) και ένα από τα πιο όμορφα,με εναν από τους καλύτερους ήχους και σίγουρα με το καλύτερο δέσιμο mp3 player - υπολογιστή στην αγορα , το χτυπάς ακριβά!
Θα μπορούσε να είναι κατά την γνώμη μου 50 ευρώ πιο φθηνό.

Αυτά. Μια αγορά που την πληρώνω με δόσεις, δεν την μετάνοιωσα καθόλου , τουλάχιστον μέχρι να δω τα καινούργια iPod που λένε ότι θα βγούν τον Σεπτέμβρη!
Η επιλογή δική σας ανάλογα με τις αναγκες και τις γκάβλες σας!! Καλό βράδυ!

P.S1 Εδώ και χρόνια ήμουν μαθημένος στην οργάνωση της μουσικής και το παίξιμο της manual με κλικ και κλικ σε φακέλους. Μου πήρε λίγο χρόνο να συνηθίσω το iTunes, βοήθησε και το Ipod και τώρα πίσω δεν γυρίζω. Πραγματικά αξίζει δοκιμάστε iTunes, Ms Media Player 11 ότι θέλετε.. Λίγο υπομονή στην αρχή , αλλά πραγματικά αξίζει!! Θα έχετε ένα ενιαίο όμορφα οργανωμένο περιβάλλον με την μουσική σας,τα βίντεο σας,τα podcasts ,τα internet radio stations, τα online stores!!
Τολμήστε και δεν θα βγείτε χαμένοι!! Δείτε μόνο τις εικόνες!

P.S2 Ένα απρόσμενο αρνητικό που βρήκα είναι το ότι αρκετές φορές περιηγούμαι ανάμεσα στα τραγούδια,ενώ ακούω ένα κομμάτι, και εκείνη την στιγμή θέλω να χαμηλώσω την ένταση. Ε δεν μπορώ να το κάνω, αν δεν πάω πίσω ξανά στο κομμάτι που παίζει! Το βρίσκω χαζό και ελπίζω να διορθωθεί με το επόμενο firmware update.


2 comments:

eeVoskos said...

Καταρχήν, ωραίο review! Το διάβασα ευχάριστα! Επί της ουσίας του iPod τώρα:

1) Δεν ξέρω αν θα κατάφερνα ποτέ να συνηθίσω το iTunes. Εξάλλου η έκδοση για Win νομίζω ότι θέλει αρκετή δουλειά μέχρι να τελειοποιηθεί. Ακόμα και εμφανισιακά (Θου, Στιβ, φυλακί τω στόματί μου!)

2) Πανάκριβα αξεσουάρ, αλλά και μια σοβαρή έλλειψη: ραδιόφωνο. Τότε δεν θα είχα ενδοιασμούς.

3) Παρόλα αυτά, όπως είπα και στον Great Αξά Cybergoulion, ήμουν τις προάλλες στο Cosmos και χάζευα τα mp3 players (μαζί με το iPhone!!). Είχε στις προσφορές ένα (άσχημο) "Mekapses" με 1GB μνήμης και ραδιόφωνο μόνο με 30€!! Παραδίπλα δέσποζε το nano με τα 170€. Ε, λέω μέσα μου... "ΕΓΩ ΘΑ 'ΠΑΙΡΝΑ ΤΟ ΝΑΝΟ!!!".

Αυτή είναι κατά τη γνώμη μου η επιτυχία της Apple.

Fouster said...

Thank you!
1) Οι εκδόσεις της Apple για τα Win είναι όντως λίγο κατώτερες.βλέπε Safari. Απο την άλλη όπως είπα αξίζει πραγματικά να φύγεις από τον παραδοσιακό τρόπο drag & drop και να πας σε κάτι τετοιο . Άλλη αίσθηση είναι! Και βοηθάει πολύ σε αυτό και μια συσκευή σαν το Nano. Ίσως υπάρχουν και συσκεύες που δουλεύουν αντιστοιχα με τον MS player....δεν ξέρω..

2)Συμφωνούμε! Πανάκριβα αξεσουαρ και ραδιόφωνο ξεχωριστά!Αν και ομολογώ ότι δεν μου λείπει. Έχω στο κιν :-) Όχι πως δεν θα θελα να έχει φυσικά!

3) Ναι ρε γαμώτο!! Σε κάνει λίγο θύμα καμμια φορά! Πορώνεσαι ! Έχει πολύ desirable products!